Arbetet med nya utebanor

Arbetet fortskrider med renoveringen av våra 2 tennisbanor.  Träd, buskar och annan oönskad växtlighet såväl ovan som under mark har avlägsnats varpå marken förberetts. I veckan har nya fundament för nytt staket kommit på plats dock med några avvikelser som kommer påverka nästa steg som är asfalteringen. Stella i styrelsen kämpar på med många aktiviteter och inblandade leverantörer, kudos!

Tidsplan:

Feb – April 2022 – Rensning av oönskad växtlighet, markarbeten, förberedande för nya staket och låssystem (Matchi)

Maj 2022 – Asfaltering, målning av linjer, staket samt installation av nytt låssystem. Info kommer när spel på de asfalterade banorna är klara.

Den planerade banbeläggningen Plexipave kommer att anläggas om ett år när asfalten ”svettats klart”. Den nya beläggningen kommer höja kvalitén markant på banorna och bli eftertraktade även från andra klubbar i Göteborg.

Juni 2022 – Planerad Officiell invigning sker den 6 juni. Invigning sker i samband med öppningen av övriga aktiviteter som; minigolf, padel banor, kafé och nya grönområden.